fredag 29 juni 2012

Bokbloggsjerka 29 juni-2 juli

Hittade något roligt i bokbloggen Annikas litteratur och kulturblogg
Hon kör nämligen bokbloggsjerka runt ett bestämt tema varje vecka. Tanken är att man ska kunna hoppa runt bland olika bokbloggar och läsa.


Veckans fråga är: Vad läser du just nu?


Just nu läser jag två böcker :


Segraren står ensam av Paulo Coelho 


och Tusen olevda liv finns inom mig av Tomas Sjödin



Bilder : adlibris




Detta är två mycket olika böcker. Av Cohelo har jag tidigare bara läst alkemisten, men denna boken är minst lika bra och jag kommer säkert att läsa fler Paulo Coelho böcker i sommar. Jag gillar berättarstilen väldigt mycket, man hålls på halster hela tiden.


Boken av Tomas Sjödin är författarens första roman och handlar om en frikyrkopastor som bryter upp för att fundera över sitt liv och sin andlighet och lämnar församlingen utan att lämna några spår efter sig.
En annorlunda och fängslande historia.

2 kommentarer: