söndag 8 juli 2012

Bokbloggsjerka 6-9 juli

I veckans bokbloggsjerka ska man denna gång svara på den här frågan:

Vilket bokformat föredrar du?


För några år sedan hade jag definitivt svarat inbundna böcker.
Jag gillade tanken på att äga mina böcker och de skulle stå rygg vid rygg i min stora bokhylla.
Med tiden har jag ändrat mig och föredrar numera pocketböcker för att de är smidiga och lätta att ha med sig, lätta att hålla när man läser i sängen eller på stranden.
Eftersom de är billiga i inköp, behöver jag inte vara så rädd om dem och jag skänker mer än gärna dem vidare till någon annan när jag har läst dem.
Enda nackdelen skulle jag vilja säga är den "småttiga" stilen. Synen är inte som den en gång varit ;)


1 kommentar:

  1. Håller helt med dig! Förut ville jag också äga mina böcker men med tiden när det blir fler och fler böcker som man vill läsa så inser man att det är omöjligt! Alla böcker som jag läser skulle omöjligt få plats! Så jag skänker också bort alla böcker som jag läser dessutom läser jag aldrig en bok två gånger ändå och då behöver den ju inte stå där och samla damm när man kan ge bort den till någon annan :) Håller helt fullt med dig även med att lästexten blir så otroligt pytteliten i pocket men då är det väl tur att det finns glasögon ? :)

    SvaraRadera