lördag 6 april 2013

Bokbloggsjerka 5 – 8 april

Denna veckan fråga i Bokbloggsjerkan hos Annikas litteratur och kulturblogg låter som följer:

Hur ser den ultimata lässtunden ut för dig?

Det bästa jag vet är när huset är någorlunda lugnt och tyst, helst bara jag och katterna hemma.
Då sätter jag mig i favoritfåtöljen med en mjuk och go´ filt om benen.
En mugg med något gott te och en katt i knät förgyller stunden lite extra.
Sedan börjar jag läsa, drömmer mig bort till världar långt bortom min egen.
Då kan jag glömma mina egna bekymmer och vardagens vedermödor.


6 kommentarer:

  1. Lite verklighetsflykt är aldrig fel :)

    SvaraRadera
  2. Du beskrev precis min ultimata stund, komplett med te och katter!

    SvaraRadera
  3. Låter som riktigt bra livskvalite :) Fint bokskåp. Ha en fortsatt trevlig helg/ Anna

    SvaraRadera
  4. Någorlunda tyst och lugnt tycker jag också är en viktig faktor :)

    SvaraRadera